Aplinkos pritaikymas – vienas svarbiausių įtraukiojo ugdymo metodų, kurio pagalba kiekvienam vaikui sukuriamos galimybės plėtoti savo galias, gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą ir patirti sėkmę.
Darželyje kuriame saugią, patogią, lengvai pritaikomą skirtingoms veikloms, informatyvią ugdymosi aplinką. Siekiame, kad aplinka žadintų vaikų emocijas, sudomintų ir į ugdymo(si) procesus įtrauktų įvairių ugdymosi poreikių turinčius vaikus. Galėdami rinktis alternatyvius tyrinėjimo, pažinimo ir dalyvavimo būdus, vaikai veikia savo tempu, pagal savogalias ir mokosi vieni iš kitų.
Previous
Next
Grupių erdvėse yra atskiriamos ir aiškiai vizualinėmis nuorodomis pažymimos žaidimų, valgymo, nusiraminimo, tualeto, grupinės veiklos, lauko, poilsio zonos. Esant poreikiui, įrengiama individuali darbo zona grupėje.
Previous
Next
Grupėse dienotvarkė pakabinama matomoje vietoje, pateikiama vaizdžiai, vaikui suprantamai. Taikomos socialinės istorijos, vizualinės elgesio taisyklės. Esant poreikiui parengiama individuali vaizdinė dienotvarkė. Piešinukais ar nuotraukomis iliustruojamos įvairios instrukcijos: kokios priemonės vaikui reikalingos atliekant gautą užduotį, ką apsirengti einant į lauką, kaip plautis rankas, kaip nurimti, tinkamai išreikšti jausmus ir pan. Naudojama ,,Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga, ,,Poko“ poreikių kortelės.
Previous
Next
Esant poreikiui, grupės aplinkoje sumažinamas perteklinis vizualinių stimulų (paveikslėlių, plakatų, žaislų) kiekis, įrengiamos poilsio erdvės, kuriose vaikai gali nusiraminti ir atsipalaiduoti.
Darželio koridoriuose įrengtos sensorinės sienelės. Įvairių pojūčių stimuliacijai grupėse ir specialistų veiklose naudojamos guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės priemonės.
Aplinkos pritaikymas
Aplinkos pritaikymas – vienas svarbiausių įtraukiojo ugdymo metodų, kurio pagalba kiekvienam vaikui sukuriamos galimybės plėtoti savo galias, gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą ir patirti sėkmę.
Darželyje kuriame saugią, patogią, lengvai pritaikomą skirtingoms veikloms, informatyvią ugdymosi aplinką. Siekiame, kad aplinka žadintų vaikų emocijas, sudomintų ir į ugdymo(si) procesus įtrauktų įvairių ugdymosi poreikių turinčius vaikus. Galėdami rinktis alternatyvius tyrinėjimo, pažinimo ir dalyvavimo būdus, vaikai veikia savo tempu, pagal savogalias ir mokosi vieni iš kitų.
Grupių erdvėse yra atskiriamos ir aiškiai vizualinėmis nuorodomis pažymimos žaidimų, valgymo, nusiraminimo, tualeto, grupinės veiklos, lauko, poilsio zonos. Esant poreikiui, įrengiama individuali darbo zona grupėje.
Grupėse dienotvarkė pakabinama matomoje vietoje, pateikiama vaizdžiai, vaikui suprantamai. Taikomos socialinės istorijos, vizualinės elgesio taisyklės. Esant poreikiui parengiama individuali vaizdinė dienotvarkė. Piešinukais ar nuotraukomis iliustruojamos įvairios instrukcijos: kokios priemonės vaikui reikalingos atliekant gautą užduotį, ką apsirengti einant į lauką, kaip plautis rankas, kaip nurimti, tinkamai išreikšti jausmus ir pan. Naudojama ,,Bendraukime paveikslėliais“ vizualinė medžiaga, ,,Poko“ poreikių kortelės.
Esant poreikiui, grupės aplinkoje sumažinamas perteklinis vizualinių stimulų (paveikslėlių, plakatų, žaislų) kiekis, įrengiamos poilsio erdvės, kuriose vaikai gali nusiraminti ir atsipalaiduoti.
Darželio koridoriuose įrengtos sensorinės sienelės. Įvairių pojūčių stimuliacijai grupėse ir specialistų veiklose naudojamos guminės, masažinės, šviečiančios edukacinės priemonės.